Marionettes in Motion
Some are mischievous and funny, others poignant or frightening: the Dada marionettes of Swiss artist Sophie Taeuber-Arp were made for movement and action. And yet they have been activated only a few times since their creation in 1918. These fantastical creations of the avant-garde are now given new life in two short films: Marionettes in Motion (7 mintues) by Marina Rumjanzewa and the outdoor projection Lockdown Dada Dance (7 minutes) by Anita Hugi and Patrick Lindenmaier.