Matthias Langhoff – Laisser la porte ouverte
A turbulent follower of Bertolt Brecht, Matthias Langhoff staged his first productions at the Berliner Ensemble. Since then, his radical works have continually shaken European theatre. The often-iconoclastic plays go against the grain of the scripts and take a caustic and uncompromising look at the contemporary world. On the occasion of his latest play, Cinema Apollo adapted from the novel Contempt by A. Moravia, the film paints a portrait of the stage director at work. Dotted with archive images, the film reveals the evolution of a provocative and original form of theatrical aesthetics.