Mein Leben und der Notenschnitt
The children in grade 6 have a thousand things on their minds besides school. But they are faced with an important decision: Do they go to Secondary A, B or C? Or do they go to the Gymnasium? And what is that anyway? How do children experience the anxiety and hope of transferring to the upper school? On the way to school, in their free time, in the classroom and in the children's room. The film shows dreams, tears and decisions and gives a personal insight into the world of children.