Michael Heizer – Tangential Circular Negative Line
An experimental documentary which recounts the construction of a work of art by Michael Heizer, installed at the Mauvoisin dam in Valais. Objects and materials trace the story, supported by music by Jean-Claude Schlaepfer. How can the transportation of 26 tons of steel to an attitude of 1950 meters be poetical?