Mort aux hypocrites
Two 30-metre films and a 16mm Bolex camera. On the one hand, the production of the famous “Leçon de guitare” by the painter Balthus; on the other, the capturing on film of contemporary images: a flow derived from reality TV credits. The film juxtaposes the two and weaves the connections between them.