Mutter
The film tells the emotional story of a Hungarian woman who fled to Switzerland with her six-year old son after the uprising in 1956, while her husband is executed by the Communist regime in Hungary because he was thought to be a leading “counter-revolutionary”. She leads the life of an emigrant in Switzerland until she is once again dramatically confronted with history when she visits the old homeland, where her husband became a hero posthumously following the end of the Cold War. It is the director mothers dramatical life between love and politics.