not exactly a still life
There is this famous film about the drive to repeat and reproduce lost things and about the failure to do so. What would it mean to repeat the images of this film with the help of AI – but as disturbing dreams rather than an exact replica? We begin to imagine a new film within the one we know. AI gives us back the history of cinema – as an uncanny double.