Notre dame de la croisette
It had to happen: In this film Schmid turns his abundant eye on that loved and despised Mecca of European film life, the Cannes Film Festival. Bulle Ogier stars as a woman who goes to Cannes and, lost in its chaos and unable to obtain tickets, ends up watching it on television from her hotel room. But the spectacle-in-the-box brings her much more of the world than she bargained for, and she finds refuge in her dreams of Cannes as it was thirty years earlier, when living myths walked the earth: Picasso, Henri Langlois, Maria Callas, Cary Grant, Elizabeth Taylor, Arletty, and Jean Cocteau.