Autumn 1977: the Bernese officer trainee Flükiger is found dead. Who is to blame for his death? The RAF or the Béliers, was it an accident or intentional? The director goes in search of clues and tries to shed light on the mysterious events surrounding the vote to form the Canton Jura.