Pane e tulipani
Left behind on the motorway by the coach in which her family was travelling to Paestum, Rosalba decides without giving the matter much thought to offer herself a little holiday in Venice. Wandering around the streets of Mestre to satisfy her curiosity, but with nothing in her stomach since the morning, Rosalba ends up in a strange restaurant with a strange waiter. Penniless, she is received by the waiter Fernando as his guest, and finds a temporary job. A strange relationship grows between the two. Meanwhile at the family home in the central Italian town of Teramo, the situation reaches crisis point, as Rosalba's husband decides to hire a private detective to look for her. When the detective arrives in Venice he manages to find Rosalba, but immediately falls in love with her neighbour and drops the case. Although the relationship between Fernando and Rosalba has grown stronger, she is forced to return home to resume old habits and the boredom of family life. With the help of the erstwhile detective and Grazia (the neighbour), Fernando decides to go to Teramo to rescue Rosalba.