Papa comme maman
A short essayistic work that explores the role of parenting and gender stereotypes in childcare. Here Miéville takes a critical look at traditional notions of motherhood and fatherhood, developing the idea that both roles should be equal. The film combines interviews with parents and experts who discuss parenting and society's influence on definitions of family roles. The director breaks down conventional ideas of what it means to be a mother or father and calls for equality in parenting.