Pour l'amour du ciel
Claude Nicollier, the famous Swiss astronaut, reflects on his extraordinary life and career after more than two decades in the USA. About to return to the ESA (European Space Agency) in Germany, it is time to forgoe his dream of flying in space and his American life. Much of the film is shot in Nassau Bay, the elegant residential area in Houston where Claude has lived for the past 25 years. Whilst his colleagues continue to dream of travelling in space, Claude prepares for a more earthbound life in Europe.