Pourquoi la guerre
In 1932, Albert Einstein was invited by the League of Nations to address a letter on any subject to any person. He chose to correspond with Sigmund Freud about avoiding war. To this day, the correspondence about war of two great thinkers of all time proves to be more relevant than ever. Inspired by this correspondence between Albert Einstein and Sigmund Freud almost a century ago, the film traces the roots of war, and embarks on a search for an explanation of the savagery of wars that inhabit our world.