Present
Starting from a family archive and the experience of an uncle affected by early-onset dementia, a question arises: what truly passes through the mind of someone living in such a condition? This story attempts to give shape to the unimaginable through the use of generative AI, weaving together different languages and formats. At the heart of the narrative is Gelsomina, a fifty-year-old woman living with a mental illness, who resides with her mother. On her birthday, her fragile solitude is suddenly broken by a crowded party, which for her becomes a moment of profound disorientation. Overwhelmed by faces and voices that seem unfamiliar and hostile, Gelsomina flees into a mental space that pulls her into an unknown reality.