Project Memory Scan
The Swiss NGO Sadcross is given a video document addressing the CIA. It contains the demonstration of a system for scanning and recording human memories – even without permission. “Memory Scan” has been developed in Switzerland and is meant for interrogation purposes in the war against terrorism. During the presentation, the target person is dying. Sadcross is publishing it to find the guilty.