Reisender Krieger – Director’s Cut
In the autumn of 1979, I shot my road movie REISENDER KRIEGER with several friends, my very own presumptuous adaptation of Homer’s “Odyssey” and James Joyce’s “Ulysses”: the unadorned portrait of a country and of a man’s journey through this country. For many cineastes and film critics, REISENDER KRIEGER has become a legend, for many others, especially for the youth, it is still just a legend known from hearsay, a figment of the imagination. Now, a quarter of a century later, I would like to bring my film – at once my most famous and fameless film – back to the cinema as the Director’s Cut. By way of exception, it is not longer but rather shorter than the original, which premiered in 1981: REISENDER KRIEGER in the clear, precise form I have always dreamed of.