Rouge parole
Following more than two decades of silence, the Tunisian people finally make themselves heard. In the course of the revolution in Tunisia the people take to the streets, topple president Ben Ali and force him to leave the country; they rise up to speak out, something forbidden for so long. The filmmaker accompanies the first steps of a multifaceted society in rebellion on the path to democracy where artists, the unemployed, and farmers insist with passion on their right to express their own opinions. The film allows us to immerse ourselves into this seething mass of people between the emotional moments and the mistakes of a society that has been left on its own and is searching for a new point of reference, as well as their identity and their new direction.