Scriver e'viver
In autumn 2001, Rhaeto-Romanic author Clo Duri Bezzola receives a shocking and irrevocable diagnosis: cancer, in an advanced stage and, according to his doctors, terminal. Clo Duri Bezzola quits his job as a high school teacher and makes preparations for a life with this illness. He has plans and projects. Now he can devote himself completely to writing; he is finally a “positively” free author. For two years Peter Kreiliger accompanied and filmed Clo Duri Bezzola: How does a person deal with the knowledge that he might only have a few more months to live?