Some Cinemas in the City
In Geneva, Switzerland thirty-five single-screen cinemas have disappeared since the 1960s. A few legendary cinemas are still in business, and one, the Plaza, built in 1950 by Marc-Joseph Saugey, is being renovated to become a cinema and architecture center in 2026.