Take Off
The story of Ebenezer Mireku, who comes from a jungle village in Ghana. Upon obtaining his doctorate in Switzerland in 1988, he returns to his native country as an entrepreneur to apply the knowledge he has acquired. In recent years he has passionately fought for the realisation of his major project: to build part of the railway in Ghana. The film traces Ebenezer’s biography and experiences with the railway project and documents encounters with Ghanaians.