The Five Obstructions
“The perfect human,1967” is one of Lars von Trier's cult films. He defies its creator Jørgen Leth to shoot five remakes of this short opus. For each he will impose a new set of “obstructions”, forcing Leth to rethink the story and the characters of the original version. Leth must obey the restrictions, orders and other interdicts. “Five Obstructions” is a game, with pitfalls and low blows. A fascinating and totally original film about a cineaste who accepts the challenge of recreating one of his first works. A “rite of passage” that takes us to the heart of the process of creative filmmaking.