The Last Expedition
Wanda Rutkiewicz was long regarded as the most famous female mountaineer in the world. Her big goal was to be the first woman to conquer all 8000 metre peaks; she managed eight. That alone was a record, and she overtook many men. In 1992, Wanda disappeared without a trace on Kangchenjunga in Nepal. But to this day, rumours persist that she is still alive. The film goes in search of clues in the Himalayas. There, director Eliza Kubarska finds numerous people who vividly remember the exceptional mountaineer. Many of them can imagine that she is still alive – just like Reinhold Messner.