The Making of a Dream
The film investigates the path of a ballet dancer, from first steps as a child, to being a principal dancer in a world renowned company. Interviews with Luciana Savignano and Swiss actress Sabine Timoteo, a former dancer, provide further insight. The film crew visited acclaimed companies and schools in Switzerland, Holland, Italy, Boston and New York.