The Peepul Tree
Travelling through India, the filmmaker witnesses the spectacular felling of a tree: A holy peepul tree is being cut down by seven lumbermen using handsaws and axes. Over the course of several days, she is in the thick of the activity with her camera. The language barrier however impedes verbal communication. From this subjective experience she creates audio portraits, which provide each lumberjack with their own musical presence in the film.