The Prize Of The Pole
An investigative documentary about one of the most obsessive men in history, American explorer Robert E. Peary who spent 23 years living in the Arctic in his quest to be the first man at the North Pole. During these years, he moved between New York high society and North Greenland, where he was secretly married to an Eskimo woman. Pressurised by his sponsors to supply them with treasures from the far north, Peary brought six living Eskimos to The American Museum of Natural History in New York, among them a six year old boy, Minik. Except for Minik, all of the other Eskimos died, including Minik’s father. Today, Peary’s great grandson ventures back to Greenland to confront the past and find out what happened to Minik.