The Russian Playground
The Juragua electric nuclear power plant in Cuba was one of the most ambitious projects ever undertaken by the Soviet Union. It was known as “The Project of the Century” and the nuclear city as a kind of paradise, a socialist model city. However, six months before the completion of the project, the Soviet Union collapsed. A state of “temporary paralysis” was declared. A state that still exists today.