The Short Life Of José Antonio Gutierrez
A few hours after the Iraq war started in March 2003, Antonio Gutierrez’ photo was sent around the world: the first fallen soldier on the American side, and he wasn’t even an American! In death Antonio’s dream finally came true: like 38,000 other non-American soldiers he had enlisted in the US army because of the promise of American citizenship. Now he received it posthumously. Heidi Specogna’s film tells the moving story of a former street kid from the slums of Guatemala, who made the long journey to the North. An idealistic young man who wasn’t an adventurer, but full of hope and longing for a better future, and who died an American hero.