The Space of Fragments
What else can the fragment be as a part in relation to the larger whole in a digitalized environment? How does it relate to three-dimensional image space? The long-term documentary shows the artist how she advances her work between media such as pencil and water drawing, painting and collage. For Sabine Hertig, images are not complete, but rather excerpts from a complex of reality. For her, collage is reflected seeing in the sense of “discovery action”.