A historian discovers irregularities in the legacy of philosopher Siegfried Kracauer and his wife Elisabeth. How does one interpret a person‘s legacy? What is important for posterity? A VR experience which aims to establish a new biographical format on the base of archival footage that becomes accessible for a wide audience.