The Turin Horse
In Turin on January 3rd 1889, Friedrich Nietzsche steps out of his house. Nearby the driver of a carriage is having trouble with a stubborn horse. It refuses to move, whereupon the driver loses his patience and hits it. Nietzsche sees the brutal scene and suddenly jumps up to the cab and throws his arms around the horse, sobbing. His landlord takes him home, he lies motionless for two days until he mutters his last words “Mother, I am stupid”, and lives for another ten years, silent and demented. We do not know what happened to the horse. But the film follows up this question.