Tupamaros
In 1963, a group of young men attacked the Swiss marksmen’s club in Uruguay, armed themselves and went on to found what was to become one of the most notorious urban guerrilla movements in Latin America, the Tupamaros. After surviving imprisonment and torture through years of military dictatorship, the Tupamaros were to become one of the few guerrilla groups to find a way out of their twilight world of illegality. In the spring of 1995, they made their official entry into Uruguay’s parliament. The true tale of a modern revolutionary movement.