Ungehorsam
Who are the people willing to accept the legal consequences and great risks of their political commitment? While the state and the majority react with rejection, illegal protest can be a legitimate and necessary part of a democracy, as well as being essential for social change. This film contextualises today's climate-oriented activism and recounts courageous David-versus-Goliath struggles filled with humour and self-irony.