Von Kindern und Bäumen – Ein Jahr in der Waldschule
Some thirty children aged between four and eight spend their days in the woods, come sun, rain or snow. This is where they learn to read, write and count. Above all, the children experience this environment and the cycles of nature to the full, and seek their role in the community. The film plunges us into the world of a forest school over the course of a year, giving a voice to its young protagonists.