Vor Burgdorf danach
In 2013 the Swiss Alpine Festival was held between Kirchberg and Burgdorf. One of the largest sites ever for a festival was erected on farmland and pastures – for a mere three-day festival. The film accompanied the construction and dismantling for more than one year, attempting to view the festival from a different perspective. The result is a sedate, yet spirited and subtly ironic long-term study from the viewpoint of the festival grounds, which plays the leading role, also in the film.