Who's Afraid of Alice Miller?
Martin was rejected and treated with coldness by his mother, and beaten and humiliated by his father: a childhood without love. The story sounds like a case study from the book “The Drama of the Gifted Child” by the world-famous Swiss child psychologist Alice Miller. But Martin is her son. After her death, he sets out to discover the drama behind everything: the Shoa, the annihilation of the Jewish people, from which his mother in Poland had barely escaped.