Wir sind Gotthard
The Gotthard is portrayed as the crossroads in the heart of Europe, the “axis mundi” from which four rivers flow in four different directions, marked with the white cross of the Swiss flag. The Gotthard can be viewed as a giver of life suppplying Europe with water, with Switzerland as the folk chosen to guard the pass. The film portrays the region and its formation, exemplifying such traits as adaptability, resistance and inventiveness – a source of Swiss pride.