08/15 – Der Tod als Alltag
The portrayal of three people who are inevitably confronted with death and violence on a daily basis. They all work in professions that hold a substantial presence in television programmes; as a crime scene investigator, a forensic pathologist and a crime scene cleaner. The short film fathoms the disparity between death as a frowned upon taboo subject in society and death as a means of entertainment. The work addresses the fine line between reality and fictional portrayal. Simultaneously, it gives an intimate glimpse of the ramifications and effects that come with the daily confrontation with the fact that life and everything in it is finite.