An opera was written shortly after the signing of the Locarno Pact in 1925, yet was never performed because of the conflict that soon engulfed Europe. The film director found the libretto for this “Friedens Oper” written by her great-grandfather, who was not only a gardener at the Monte Verità but also a political visionary.