Jyzone has just been released from prison. He has found a new job, but the people he meets on the way to work risk making him late for his first day. Through a choreographic and poetic portrait outlined by skilful camera work, the filmmaker explores the violent neighbourhood of Reboleira in Lisbon, with the participation of its inhabitants.