5x5x5 – Letter To S.
The filmmaker sends a personal video letter from Switzerland to her friend Sama, who is still in Syria. She describes local life to her, sometimes with a humorous slant. What strikes a Syrian most about Switzerland? That you don’t need to feed the seemingly stray cats, because they always belong to someone. We see snippets of calm Swiss life around her, including a peaceful pro-refugee street demonstration, but also an anti-Muslim gathering, to which Lina pointedly comments: "Where do I start to explain to this man that I have statistically more reasons to fear his vote’s support for the arms industry than he has to fear the underground fanatics already killing way more Syrians than Swiss?"