Berthe is Dead but it's Okay
Berthe, my grandmother, wants to end her life. Nothing can stop her or convince her to stay with us. So instead of resisting, why not try to support her? Let's help Berthe go, but let's do it with flair. On June 6, 2023, Berthe chose to end her life with the help of a suicide assistance organization. So, for our final moments together, we decided to create a film, like a grand finale. In essence, a celebration of life through death, where the only rule I followed was not to make a sad film.