Der Ast, auf dem ich sitze
A tax haven in Switzerland, a half-hearted fight against tax evaders in Germany, a formerly wealthy African country that was led into the abyss by world market prices of raw materials: What at first glance seem to have nothing to do with each other stands for a global economic system that determines all our lives – and the filmmaker is right in the middle of it.