Die Gentrifizierung bin ich. Beichte eines Finsterlings
A humorous personal essay film addressing architecture, habitation, space, density, xenophobia, gentrification and urban development. The film’s main arc spans the author’s diverse living environments, beginning with his childhood in a rich neighborhood to militant squats, shared flats and yuppie abodes, as well as his various dwellings in such metropolises as Tiflis, São Paulo, Zurich and Mexico City.