Die Vogelpredigt
Max and Polo, two aging actors from Bern, look up their one-time director in order to pitch him their film idea, a sequel to their last great success 10 years ago. After a number of breakdowns with their car in the wintry Appenines, they finally arrive at the director’s Umbrian retreat. A bit of a hermit now, the director has become an ascetic, more interested in monasteries than mainstream consumer culture. However, he asks Max and Polo to do some test shots for a Franciscan film he is working on. As they are led off into the woods in Monks’ habits, reciting and chanting, the hapless duo has no idea what they have let themselves in for. With one-time Bond girl Ursula Andress in the role of God’s mother, Klopfenstein’s film is an entertaining romp about movie making in Switzerland.