Dirty Paradise
The true story of the Wayana people, French Indians of Amazonia who are cursed by living in a region rich in gold. Consequently, the uncontrolled exploitation of this wealth has brought about a severe deterioration of the forest’s ecosystem, the irreversible pollution of streams, as well as countless violations of fundamental human rights. This film not only shows the despair of the Amerindians but also their awareness of the problem and how they are trying to cope with their survival. A documentary which gives a human face to a contemporary tragedy which concerns all of us.