Le assaggiatrici
The story follows the young Rosa, escaping from bombed Berlin, and a group of women who were recruited by the SS in 1943 in an isolated village near the Hitler’s headquarters, the Wolf’s Lair, to taste the food prepared for Hitler. Based on Rosella Postorino’s best-selling novel, and based on the testimony of Hitler’s last “taster”, this story – never told before – throws a new light on what not even war can tear away from the hearts and the bodies of women and men.