Les destinées sentimentales
Jean Barnery, heir of a well-known family of porcelain makers, meets Pauline with whom he is destined to begin a new life of endless bliss, that is until the day when he has to take over management of the family firm. With the outbreak of the first world war the two grow more and more apart. Until in the twilight of their lives they again discover each other.