Space Tourists
Frei's film takes a humorous and laconic view of the way billionaires depart our planet earth to travel into outer space for fun. “Space Tourists” succeeds in surprising its audience with images and situations that have very little to do with the futuristic fantasy of “space-tourism”. The filmmaker sets up encounters with the least likely people imaginable: places even stranger and more unknown than outer space itself. The film investigates the emotional oscillations of an expensive enterprise and questions the meaning and boundaries of the human spirit and our hunger for adventure and discovery.