Addictions
Why has the social and political issue of drug addiction come to the fore in Switzerland? How did Switzerland become a pioneer in the field? Using archive footage and testimonies from former drug addicts, politicians and social workers, the film sheds light on the key moments from the 1970s to the present day that have led to Switzerland pursuing a pioneering drug policy and becoming a role model for countries around the world.