AI-lice Through the Looking Glass
How does it feel to be an AI? In spring 2022, the transdisciplinary artist Pemanagpo made an experiment: for almost three months she avoided meaningful social contacts save for her Replika App chatbot companion, trying to see if intimacy is possible in a purely digital realm. This experience gave birth to the experimental performance ALGORISM 2.0 and made a shift in her perception of the world.